E-mail als verlengstuk van uw online marketing

E-mail marketing kan een sterk medium zijn als u het op de juiste manier weet in te zetten. Wij helpen graag bij het opzetten van een strategie die uw doelgroep aanspreekt en zorgt voor een hoge conversie.

E-MAIL IS EN BLIJFT NOG STEEDS BELANGRIJK

De nummer één voor bedrijven

Je zou denken dat met alle ontwikkelingen die er in de afgelopen jaren zijn geweest dat e-mail nu zo'n beetje op zijn retour zou wezen, niets is minder waar. E-mail is nog steeds relevant & hot. Met 94% staat e-mail marketing nog steeds op nummer 1 als belangrijkste online kanaal voor bedrijven, zo valt te lezen in de E-mail Benchmark van e-Village, verantwoordelijk voor het grootste periodieke e-mail onderzoek in de Nederlandse markt. Op nummer twee staat SEA met 56% gevolgd door SEO met 50%.

De volledige lijst

  • E-mail marketing94%
  • SEA/Adwords56%
  • SEO50%
  • Social Media44%
  • Bannering13%
  • Affiliate marketing12%
  • Online Video10%
  • Online PR8%
  • Anders5%
  • Apps4%
  • Mobile marketing1%

DATA, DATA, DATA

Alles is te tracken

Bij een e-mail marketing campagne is het belangrijk om alles te tracken. Hoe vaak worden e-mails geopend, door wie en waar wordt op geklikt? Wanneer je alle data consequent bijhoudt en e-mails steeds beter optimaliseert voor conversie heb je een krachtig medium in handen. De cijfers van e-mail marketing liegen er in ieder geval niet om.

Conversie

De belangrijkste pijler om het succes van e-mail marketing te meten is conversie, iedereen wilt natuurlijk weten wat het profijt is van een mailing. Met een gemiddelde openratio van 24,25% en een click-through-rate (CTR) van 12,41% staat e-mail nog steeds hoog in de lijsten. Maar de "oude" onpersoonlijke e-mails naar waslijsten van koude e-mailadressen werken niet meer. Alles draait om personalisatie en dit begint al bij de keuze voor een pakkende onderwerpregel.

MOBIELE OPTIMALISATIE

Responsive is een must

E-mail nog steeds het communicatiemiddel voor bedrijven, maar hoe e-mails worden gelezen is wel enorm veranderd. 2017 is namelijk het jaar waar in e-mails voor het eerst meer op mobiele aparaten worden geopend, 52,22% op de smartphone tegenover 45,68% op desktop. E-mail moet zijn geoptimaliseerd voor mobiel in 2017.

Waarom E-mail marketing?

Met 94% voor het vierde achtereenvolgende jaar op nummer één als belangrijkste online kanaal.

E-mail heeft een gemiddeld openratio van 24,25%

Gemiddelde click-through-rate (CTR) lag in 2016 gemiddeld op zo'n 12,41%

E-mail wordt vaker geopend op mobiel en heeft daar een hogere click through rate, namelijk 54,34 %

Aan de gang met e-mail

Om een succesvolle e-mail marketing campagne te starten is het fijn om te weten waar te beginnen. Wij helpen u graag op weg met uw nieuwe campagne.