Skip links

400% groei in 2021 voor de webshop van Nice to Meat

Nice to Meat kwam bij ons om te kijken of hun social advertising verbetert kon worden. Na een blik in het ad account was de conclusie al snel dat er genoeg was dat beter kon. Het ad account was niet optimaal ingericht op conversie, maar meer op engagement. Zonde, want Nice to Meat heeft ook een online shop waar consumenten vlees kunnen bestellen.

Bij Nice to Meat hebben we het advertentie account eerst volledig anders ingericht. De pixel werd opnieuw ingesteld, een catalogus werd aangemaakt, nieuwe doelgroepen, nieuwe content. Eigenlijk een geheel frisse start om ervoor te zorgen dat we sterk van start konden gaan.

Daarnaast werd er een realtime dashboard ingericht in Google Datastudio zodat de klant altijd inzicht heeft in de resultaten. Dus geen rapporten achteraf, maar realtime data rechtstreeks uit de advertentieaccounts.

Gemiddelde ROAS van 407% in 2021

We begonnen begin 2021 voor Nice to Meat en besloten om het account rustig op te bouwen. Tenslotte kun je van een klant niet verwachten dat ze meteen veel budget vrijgeven voordat is bewezen dat iets werkt.

De eerste maand was dus een soort van wen maand. Al voor het einde van de maand werd besloten dat de budgetten omhoog mochten de volgende maand. En dat hebben ze geweten ook. De tweede maand verdrievoudigde we direct het aantal conversies. Dus ook daarna mocht het budget weer omhoog voor de volgende maand.

We sloten uiteindelijk het jaar af met een gemiddelde ROAS van 407%, oftewel iedere geadverteerde euro kwam 407 x terug bij de klant.

“Door de samenwerking met Wavesmedia zijn de cijfers van onze webshop de lucht ingeschoten! Naast de prettige samenwerking geeft Wavesmedia ook eigen input wat zeer wordt gewaardeerd.”

Paulo Zonneveld

Paulo Zonneveld

Sales Support Manager - Nice to Meat

748.000
Mensen bereikt
301.700
Klikken
120,5
Gem. Conversiewaarde
400
% groei

Pop-up Slagerij

Naast de conversie campagnes draaiden we ook advertenties om klanten naar de pop-up slagerij te krijgen. Nice to Meat is een bedrijf van de oude stempel, dus er werd regionaal ook flink geflyerd voor de pop-up slagerij. Zo deden dat namelijk altijd al.

Maar flyeren heeft enkele nadelen: Hoge kosten (design opmaak, drukken, distributie), tijdrovend en niet meetbaar.

Gelukkig stonden ze er voor open om ook advertenties in te zetten om bezoekers te trekken. En zo geschiedde. Het eerste weekend na een week van advertenties draaien bleek een schot in de roos. De pop-up slagerij was nog niet eerder zo druk bezocht. De flyers werden vanaf dat moment niet meer gebruikt.

Meer cases

Wij maken gebruik van analytische cookies om je de beste ervaring op onze website te kunnen bieden.